عضویت چهار هزار مداح در خانواده بسیج مداحان آذربایجان‌شرقی 
کد خبر: 4150624
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

عضویت چهار هزار مداح در خانواده بسیج مداحان آذربایجان‌شرقی 

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه عاشورا، با اشاره به اینکه خانواده بزرگ بسیج مداحان در استان حدود چهار هزار عضو فعال و عادی دارد، گفت: مداحان بسیحی همگی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام راحل، شهدای بزرگوار و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند. 

امیرحسین کبیرخو، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه عاشورا

امیر حسین کبیرخو، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه عاشورا، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه خانواده بزرگ بسیج مداحان در استان حدود چهار هزار عضو فعال و عادی دارد، گفت: مداحان بسیجی همگی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام راحل، شهدای بزرگوار و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند. 

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج مداحان سپاه عاشورا از حدود ۱۲ سال پیش فعالیت‌های خود را در حوزه جذب و تربیت مداحان در تراز انقلاب آغاز کرده است، افزود: حدود ۱۰ کانون بسیج مداحان در ۱۰ شهرستان استان مستقر بوده و چهار کانون دیگر نیز در مرحله تأسیس قرار دارد. 

کبیرخو، با تأکید بر اینکه سازمان بسیج مداحان سپاه عاشورا، نقش مدیریتی و راهبردی برای کانون‌های فعال در شهرستان‌ها دارد، ادامه داد: این مجموعه در ایام سخت کرونا و بعد از آن نیز در مناسبت‌های مختلف خدمات معیشتی را با همکاری و همراهی هیئات حسینی و مداحان گرانقدر انجام می‌دهد. 

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مداحان آذربایجان‌شرقی، با همکاری مؤسسه فرهنگی مذهبی طهوراء تبریز طی چندین دوره اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش مداحی، به‌ویژه برای نوگلان‌حسینی و زینبی کرده است، تشریح کرد: این دوره‌های آموزشی برای سنین هفت سال به بالا و در بخش آقایان و بانوان به‌صورت مجزا و با تفکیک رده‌های سنی برگزار می‌شود. 

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه عاشورا افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها نه تنها آموزش مداحی، بلکه ایجاد انس و الفت و دوستی با قرآن و اهل‌بیت(ع) است تا نسل جدید با ارزش‌های دینی آشنا شده و همچنین در عمل نیز این آموزه‌ها را پیاده کنند. 

وی با اشاره به اینکه مداحان در جامعه کنونی به جهت حساسیت‌های موجود، باید از هر حیث مجهز و مسلط به مطالب بیان شده باشند، تأکید کرد: می‌طلبد که مداحان نوجوان و جوان از اساتید مختلف این رشته‌ حساس و پرمسئولیت استفاده و در محضرشان تلمذ کنند. 

برگزاری کارگاه آماده‌سازی محرم 

کبیرخو، تابستان پیش‌رو را بهترین فرصت برای حضور در دوره‌های مداحی پس از گذران دوران محدودیت‌های کرونایی مطرح کرد و گفت: در حال حاضر یک دوره‌ فشرده ۱۰ جلسه‌ای با عنوان کارگاه آماده‌سازی محرم با حضور اساتید برجسته و زبده‌ استانی طی روزهای شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. 

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه عاشورا، به ️بخشی از فعالیت‌های تابستانی بسیج مداحان اشاره کرد و اظهار کرد: کلاس‌های آموزش مداحی ویژه آقایان و بانوان در شعبه‌های مارالان، بازار و فجر، دوره‌ فن بیان و مجری‌گری ویژه مداحان، دوره‌ی تخصصی صداسازی و سلفژ، اردوهای تفریحی و زیارتی از جمله برنامه‌هایی است که از اوایل تیرماه شروع می‌شود.

انتهای پیام
captcha